God Jul / Merry Christmas

av Anita/AniLi

Hej alla och VÄLKOMNA , jag heter Anita, alias AniLi, och har fått den stora äran att vara chef-DT här och tillsammans med mig finns ett härligt DT-gäng som kommer att presenteras inom kort.

Hello everybody and WELCOME, my name is Anita, alias AniLi and I am Team leader here at Tonic Studios Swedish blog. With me I have a wonderful design team that will be presented in the next few days.

I dag är det JULAFTON
och med detta kortet vill jag önska Er alla en riktigt GOD JUL!

Today is CHRISTMAS EVE
and with this card, I would like to wish you all a Merry Christmas!

Jag har gjort en bakgrund till pepparkakshuset med hjälp av ett flertal av Tonic Studios punchar.
Hur du använder dessa punchar kommer vi att beskriva allt eftersom här i bloggen, men idag hoppar jag över det och nämner endast deras artikelnummer.

I have done a background to the gingerbread house with the help of several of Tonic Studios punches.
How to use these punches, we will describe in later posts.

På framsidan av mitt kort stansade jag ut en ram med Paper Punch-Accents ”Stars” 828e.

On the front of my card I punched a frame with Paper Punch-Accent ”Stars” 828e.

En stjärna gjord med Multi-Detalj Craft Punch ”Star” 729e.

A star made with Multi-Detail Craft Punch ‘Star’ 729e.

Här ser du det öppna kortet där snön ligger vit på marken; gjord med Paper Punch-Edger 803e. Snöflingorna dalar sakta ner, gjorda med Paper Punch-Accents ”Snowflakes” 824e. Runt huset står granarna, gjorda med Paper Punch-”Christmas Tree” 851e.

Here you see the open board where the snow on the ground, made with Paper Punch Edger 803e. The snowflakes are made with Paper Punch-Accent ”Snowflakes” 824e. Around the house are pine trees, made with Paper Punch ‘Christmas Tree’ 851e.

Pepparkakshuset och jultexten är från Vilda Stamps. Där jag också är DT sedan en tid, så många av mina alster kommer att prydas av deras stämplar. Mig hittar du också i min egen blogg ”AniLi´s Creative Corner”.

En närbild på snön och granarna./A close up of snow and pine trees.

Till sist!

Detta får du bara inte missa!!!

I mellandagarna lägger vi ut en BlogCandy
värd över 1000:-

God Jul! / Merry Christmas!

9 kommentarer to “God Jul / Merry Christmas”

  1. Så läckert Anita! God Jul & Gott Nytt År!

  2. Jättefint Anita! (som allt du gör =) ) Ska hålla koll på den här sidan.

  3. Men åååhhhh så underbart kort!!! Så häftigt med alla lager på lager. Jag ska oxå hålla koll på den här bloggen, lägger genast in den bland favoriter… God Jul!

  4. Vilket jättefint kort!

  5. Ljuvligt fint!!

Kommentera

