Vinterlandskapande

av hancyfancy

Hanna här och det är jag som är fröken onsdag.

Eftersom jag 9 gånger av 10 smäller ihop en LO så börjar vi med ett kort. Logiskt va?

Med risk för att bli lynchad så erkänner jag härmed att jag nog aldrig riktigt förstått vitsen med julkort. Har säkert varit med om någon traumatisk julkorts incident i unga år som jag numera har förträngt. Meeeeen…dom är ju förbaskat roliga att göra och jag vet dessutom att svärmor kommer att bli glad när det dimper ner ett kuvert i hennes brevlåda.  Så av rent själviska orsaker (och lite för svärmor) så har jag snickrat ihop ett stycke julkort.  Eller ja, två julkort, som kanske inte anlände till sina rättmätiga ägare före doppardagen men va fasen, brevbärarn ska väl ha nåt att göra i mellandagarna också.

På det har kortet har jag använt Medium paper punch  ”Christmas tree ” 851e till granarna längst ner, men jag ”slaktade” dom lite och tog bort stjärnan i toppen. Det är ju liksom det som är det fina att man kan klippa och klistra som man vill och på så sätt få ännu större användning av sina punchar. Så mera slaktande åt folket, lät kanske lite brutalt så här med julskinkan i färskt minne men ja, ni vet va jag menar.  Till snöflingorna har jag använt Multi-detail craft punch ”Snowflake” 735e och Mini paper punch ”snowflake” 751e.  Använder man Multi-detail punchen så får man en kanon läcker snöflinga som sitter delvis fast i pappret så här.

Jag har använt själva ”skräpet” från den till stora snöflingor på mitt kort. Tittar man riktigt noga så sitter det en liten knapp på ”merry christmas” tagsen med järnek på. Pillrigt men gillar man att limma fast allt man äger och har på kort, fingrar och bord så går det faktiskt att använda Mini paper punch ”Holly” 760e till att klistra fast som en liten mini dekoration.

Innan jag tråkar ut er totalt så ska jag även be att få tala om att samma gran som ovan finns på detta kort, fast här fick stjärnan stanna kvar. Mitt på rosetten sitter det även en liten snöflinga (Mini paper punch ”snowflake” 751e) Över å ut. Ha en fortsatt riktigt trevlig jul och kom ihåg att det alltid går bra att dammsuga imorgon också. Njut istället!

3 kommentarer to “Vinterlandskapande”

  1. Superfint kort och underhållande att läsa!
    Nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter på onsdagarna! 🙂

  2. Ha, ha härligt skrivet! Inte alls tråkigt!
    Granarna är verkligen användbara och visst får man stansa och klippa så det passar!
    Härligt skapande av dig!

  3. Synes du skal fortsette og lage litt flere kort jeg 😉
    Også må jeg si at jeg virkelig liker måten du skriver på.. Man blir faktisk veldig dratt med, og det er super posetivt 🙂

Kommentera

