Premiär minsann :)

av klisterolim

Tjohejsan

Äntligen fredag tänker många, och jag tänker redan fredag??
Jag heter då Maggan, och är den som kommer att ha fredag som bloggdag.
En tvättäkta Norrlänning som klipper och klistrar allt vad jag hinner medan barnen sover så sött.

Här har jag gjort ett enkelt minialbum med sidor av tjockt akvarellpapper.
Och hur många gånger har man inte fastnat med stansen i ett papper som var aningens för tjockt, eller kanske till och med tryckt sönder stansen.
Säg den stans som klarar att stansa i det tjocka papperet…
Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches.
Det är stansen som gör det enkelt att stansa i tjockt papper.
Just den här punchen heter ”Dotty Border 948e”.

Den är snarlik en annan punch från ett helt annat företag, fast med en stor skillnad. Den här stansar TJOCKT papper.
Akvarellpapperet som jag stansat här var på 300gsm, och det var inga problem alls.

En närbild…

Ja, och naturligtvis så har albumet en framsida, och så här ser den ut…

Snöstjärnorna är stansade med Multi Detail Craft Punch ”Snowflake” 735e.
Ja, den stansar ut en stor 3-d snöflinga, men jag har bara tagit tillvara ”spillet” från den 🙂

En annan vinkel…

Här ser man snöflingorna på ett lite annat sätt.
Jag har färgat in konturerna och lite bling i mitten…

Bilderna är redigerade då det inte är mina barn på dem…

Ja, det var allt för den här första gången.
Så sätt igång att stansa tjockt papper, för det finns punchar som ”pallar trycket” 😉

4 kommentarer to “Premiär minsann :)”

  1. Super fint album…så sött =) God fortsättning och Gott Nytt!

  2. Håller med, verkligen fint album!
    Ja visst är Border stansarna toppen och nu ska jag fortsätta att stansa till mitt bidrag i morgon!

  3. Härligt album! Det är min favoritpunch 🙂

Kommentera

