Nyårsafton på isen/New Year’s Eve on the ice

av Anita/AniLi

Först vill jag önska Er alla ett riktigt   GOTT NYTT ÅR!

Tänk, nu har det redan gått en vecka sedan jag bloggade sist.
Kikade igår igenom lite foton från tidigare nyårsaftnar och hittade detta foto på småkusinerna.
Tog fram mina punchar och denna layout blev till:

First of all, I wish you all a HAPPY NEW YEAR!

Yesterday I looked through some photos from past New Year’s evening and found this photo of my childrens cousin and with some help of my punches this layout was made:

Förra gången använde jag punchen; Paper Punch-Accents ”Snowflakes” 824e för att då använda
de utstansade flingorna på mitt kort, men på denna layouten stansade jag runt den vita cardstocken
och fick en snöflingebård istället!

Last time I used the cut-outs I got from , Paper Punch-Accent ”Snowflakes” 824e  for my card, but for this layout I punched all around the white cardstock and got a border instead!

För att få flingorna i hörnen använde jag Accent Corner Wings (hörn vingar) 840e.
Dessa sätts fast på Accents Punchen och så blir det en hörnstans.

To get the snowflakes in the corners, I used Accent Corner Wings (corner wing) 840e. These are bonded to the Accent’s punch and then it will be a corner punch.

Allt under fotot på denna layout är gjort med material som jag hade framme på mitt pysselbord.
Wellpapp, en tag, spillpapper infärgat med orange distressfärg och snöre.
Gick sedan loss med edge scrappern, vek papper och foto lite här och där och färgade in
kanterna med blå färg.
Den enda färgen på layouten förutom blått och vitt var orange (ispiggarna på fotot) så därför
blev accentfärgen just orange.

Everything below the photo on this layout is made with materials that I had laying at my craft table.
Corrugated cardboard, a tag, waste paper dyed with orange distresscolor and a twine.
Then I used my edgescrapper, I folded some paper and photo and colored the edges in blue.
The only color of the layout except blue and white was orange (icicles on the photo) so therefore orange became the accent color.

Som dekoration stansade jag ut remsor med Simplicity Geared Pattern Punch ”Celtic Strip” 946e
och några snöflingor med Medium Punch ”Contemporary Snowflakes” 855e.

As a decoration I punched out strips with Simplicity Pattern Geared Punch ”Celtic Strip” 946e
and a few snowflakes with Medium Punch ”Contemporary Snowflakes” 855e.

Vi ses nästa år!! / See you next year!

4 kommentarer to “Nyårsafton på isen/New Year’s Eve on the ice”

  1. Jättesnyggt….gillar verkligen stjärnorna runt kanten…diggar att dom blir så detaljerade.
    Gott nytt år på dej

  2. Underbar LO! Stjärnorna är grymma 🙂

  3. Gott nytt år på dig och en god fortsättning!

  4. Åh vilken vintekänsla man får av denna LO,så supersnygg!!

    Gott nytt år !!

    kramiz Majsan

Kommentera

