Knäck(t)

av hancyfancy

Jaha nu har man allt gjort bort sig. Påstår man att man minsann nästan alltid gör L0´s, men får ni se några? Levererar man det man säger att man ska? Nix no nej.  Sån är jag…mytoman. Nä, inte riktigt men ni får väl tålmodigt vänta antar jag för idag kan jag bara blidka er med lite knäck. Om ni bara visste vad jag har slitit med denna knäck. När allt ska gå fort och man alltid har en liten huligan runt benen så stoppar man ju självklart knäcken i micron. Ja det gör man! Orkar man leta upp en bunke som man vet kommer hålla för hettan? Nej det gör man inte, man förtränger att man redan flera år tidigare bränt en plastbunke i knäcksyfte. Man använder alltså en plastbunke, som smälter, luktar illa och man slänger första omgången knäck. Sedan börjar man om. Eller nej, först byter man en blöja, hackar mer mandel med en tio kilos unge på armen som fått lite feber och pratar i telefon. För tidschemat har nämligen redan gått åt skogen.

Ja knäck blev det i all fall, en liten gåbort present när man springer mellan alla glamorösa julfester man blir bjuden på när man är en småbarnsmamma med kanske ett kilo extra…eller två okej säg fem. Ja ja, så när jag kommer i mina mysbyxor för att hämta på dagis så kan jag i alla fall glädja personalen med en liten present.

Stoppade ner knäcken i en påse och fixade å trixade lite med Tonic studios kantsystem för punchar. Använde Paper punch edger 805e tillsammans med Border punch system 349e för att få till en snygg kant på det vita pappret.  Sen använde jag Multi-detalj punch ”Snowflake” 735e för att göra den snygga snöflingan som delvis sitter fast.  Lätt som en plätt. Lättare än att göra knäck i micron.

Över och ut. Ha de gott.

2 kommentarer to “Knäck(t)”

  1. Oj det låter som du blev helt knäck(t) 🙂
    Men det blev ju säkert god knäck till slut ialf. Jätte söta påsar, kul att ge bort såna!!

    Kramiz Majsan

  2. Kanonfin påse och knäcken ser smaskig ut
    Kramis

Kommentera

