Sweet little Angel

av Anita/AniLi

Hej igen!

I dag visar jag ett litet kort och ska försöka mig på att visa lite i bilder hur du kan använda
Tonic Studios punchar och verktyg!

För att göra kortstommen till detta kortet använde jag mig av den underbara skärmaskinen;
Super trimmer 153e.
Den visar måtten i cm och tum. Dessa är inristade så de nöts inte bort och framför allt
så skär denna maskinen RAKT!

       

Först skar jag ut papperet i måtten 30cmx15cm, för att sedan biga på 15cm.
Med maskinen följer både ett skärblad och ett blad att biga med.

När alla papper var utskurna färgade jag in dom med Distress Ink ”aged mahogany”.
Den fina stämpeln är från Reprint.

Med stansen ”Royal Fleur 2 in 1 Corner Punch” 951e gjorde jag en bård.

Jag använde mig av  Border Punch System 349e och här är en enkel beskrivning av hur den används:

Punchen sätts in i hållaren och de två markörerna ställs in på 3,5cm. Centrera papperet och stansa.
Flytta sedan papperet åt det ena hållet tills urklippets kant är i linje med markeringen vid 3,5cm.
Sedan stansar man vidare åt det hållet, för att sedan centrera papperet igen och stansa åt det andra hållet.

     

Här har jag stansat färdigt min bård, som jag sedan använde till övre delen av kortet
och spillbiten som blev över blev en bård under blommorna.

Tonic Studio har nu gjort denna härliga Blomstans med kugghjul;
Simplicity Geared Punch ”Flower Head” 956e, som är superlätt att stansa med! Du hittar den snart i Webbutiken!
Till de små blommorna använde jag stansen Mini Paper Punch ”Flower Head” 757e.

För att fästa alla papper använde jag Funky Tape Runner 422e.
De små rosetterna och halvpärlorna satte jag fast med Craft-Tacky Glue 420e. Sitter superbra!

Ha de gott!

5 kommentarer to “Sweet little Angel”

  1. Såå snyggt kort, tokgillar ju bordstansen, det blev ju så snyggt!!

    Kramen Majsan

  2. Visst är det fint! Måste nog skaffa mig en och annan stans snart! Önskar ett härlig, kreativt år!

    Kram
    Christine

  3. Nice…är så löjligt förtjust i att man får två olika border som går att använda =) Trevlig helg

  4. Fantastisk flott kort.. Og gøy og se hvor anvendelig Tonic sine produkter er.. Ekstra gøy at du faktisk brukte den kanten som mange vanligvis sikkert ville kastet… Kreativt, og gøy å se 🙂

Kommentera

