Inge spill

av hancyfancy

Ni vet allt det där som blir över när man punchar eller skär till papper, alla tjusiga pappersremsor som man sparar för att det kan ju vara bra att ha en annan dag. Just dom remsorna fick jag äntligen användning av. Håll i er nu för nu kommer min första LO.  Råkade förälska mig i Simplicity geared pattern punch ”Stars border ” 944e och stansade i både högt och lågt med den. Noterade snabbt att det liksom blir en remsa ”skräp” över med ett helt annat mönster när man stansar långa remsor med stjärnor. Så här.

 

 

Snacka om att jag blev nöjd när ja liksom fick två mönster av samma stans. Pulsen ökade, dubbelseendet infann sig och lycka och harmoni spred sig som en löpeld över det nyströmska hushållet. Eller ja…ungefär så. Nöjd var jag i all fall och började fundera på att jag skulle kunna göra för kul med denna fantastiska insikt. Beslutade mig för att gå bananas och trycka ihop överblivna remsor, punchade remsor och annat skräp. Blev även lite av en galen vetenskapsman med håret åt alla håll och vit rock (läs vit t-shirt) och punchade på både bredden och tvären vilket resulterade i cirka 4 cm breda band med stjärnor. Man tar alltså en remsa med papper och stansar på båda sidor.

 

 

Sen va de bara att sätta samman allt.

 

 

 

Stjärnbanden är även utmärkta att använda som servettringar. Ett band som själva ringen och ett band veckat till en rund rosett. Just den här blev det jultema på, tack vare snöflingan från Multi-detail craft punsch ”Snowflake” 735e. Men med ett annat färgtema och kanske en knapp i mitten passar den här lilla enkla saken vilken tid på året som helst.

 

Över och ut.

3 kommentarer to “Inge spill”

  1. Riktigt snyggt kram

  2. WOW… Første LO… Ja da er det bare og fortsette, for den var rett og slett kreativ og fantastisk..

  3. ÅH wow så läcker LO, vilken kanonbra punch , super!!

Kommentera

