Det bidde en biltur…

av Jezzanjoy

Det var 100 år sedan jag gjorde en LO sist och jag känner mig faktiskt lite ringrostig. Från början hade jag tänkt mig en annan layout men det blev inte alls som jag tänkt mig. Det blir oftast så när jag scrappar. Jag har en idé men så fort jag börjar så kommer känslan in och det blir oftast något heelt annat resultat. Jag känner mig som skäddaren i sagan om Mäster skräddare … ”det bidde ingen rock … det bidde en vante” 🙂 Men det gör inget för i slutändan blir jag oftast nöjd ändå.

Jag är en snabbscrappare, och är ingen person som flyttar papper och dekorationer fram och tillbaka, ändrar hit och dit. Nej, lim direkt, fast på pappret och så skapar jag efter det. … och för dig som gillar lim vid LO:s rekommenderar jag starkt Tonic Studios limstift 424 e funky stick som är syrafritt och lila innan det torkar så du ser precis vart du limmat. Superbra! Till min förfasan tog det slut idag så det blir att införskaffa ett nytt bums!

Hur är du när du scrappar? Är du en snabbscrappare eller behöver alstret ligga och ”värka” lite innan du gör klart det? Blir det oftast som du tänkt dig?

Här är en LO på min son i bilen och jag ville ha den så clean som möjligt då jag vill framhäva fotografiet. Det här är en av mina favoritbilder på Lukas som liten.

Jag vet att det låter liite överdrivet men jag ÄLSKAR verkligen 948e Simplicity Geared Pattern Punch ”Dotty Border” . Den är så himla användbar till så många olika projekt! Fjärilarna är gjorda med 730e Multi-Detail Craft Punch ”Butterfly Flutter” 

Nästa vecka ska jag bjuda på något helt annat! Skaffa dig en riktigt skön vecka så ses vi snart igen!

3 kommentarer to “Det bidde en biltur…”

  1. önskar jag va som du. här tar de alltid lång tid att
    få klart en lo eller ens ett kort. måste flytta runt å våndas lite över om ja ska slå till å limma fast 🙂 som att det vore livsavgörande beslut man tar. 😛 den där dotty bordern är ja aningen avis på måste jag säga. urläcker! men de e ju mässa här i karlstad snart så då kanske de får bli en.

  2. Underbar LO.
    Jag är nog ganska trög i starten men sen brukar det gå undan närjag gör kort.
    Kramis

  3. ÅÅh helt ljuvlig LO, jag är ingen snabbscrappare, jag flyttar o ändrar på allt såå jag blir grå, men till slut så går det undan 🙂

    Kramiz Majsan

Kommentera

