Insnöad pepparkaka

av hancyfancy

Försöker att scrappa den här julens bilder redan nu, när man faktiskt minns något. På så vis kanske jag kommer ikapp lite, och den redan gigantiska högen med bilder som ligger och väntar blir kanske inte högre. Eller nä.  Vem försöker jag lura? Däremot så är jag så löjligt förtjust i min Multi-detail craft punch ”Snowflake” 735e att jag för en gångs skull fick lite inspiration att scrappa julbilder överhuvudtaget. Brukar förakta allt vad jul heter så här i januari, men en liten pepparkaka smet förbi anti julförsvaret. Först ut är med andra ord min favorit pepparkaka. Ja så här är det, jag kommer att terrorisera er med bilder på min son in the name of Tonic Studios. Kan bara beklaga och gå vidare.

Snöflingorna är gjorda med Multi-detail craft punch ”Snowflake” 735e,  fast jag använde ”skräpet”. Det är liksom det jag gillar med Tonics punchar, att dom har lite flexibla användningsområden så att man inte blir insnöad på bara en grej.  Billigt med insnöad, ja vet, tror min humor packades ner med adventsljusstakarna.  Kanten på det rutiga pappret är punchat med Paper punch Edger 805e och Border punch system 349e.  Det högra kortet är dekorerat med hjälp av Paper punch accents ”Holly” 825e. Tycker den är så förbaskat söt. Lite pillrigt men va fasen man blev väl inte scrappnörd för att göra det lätt för sig.

Dom tre  runda pluttarna längst ner är gjorda med hjälp av Multi-detail craft punch ”Snowflake” 735e…igen. Egentligen sitter snöflingan kvar i pappret till hälften när man punchar med den,  men det är ju inget ett vasst föremål av valfri sort inte kan ordna till.

Jag klippte alltså loss den, klistrade på en vit cirkel, förbannade mig själv för att jag ännu ej införskaffat en cirkel punch, och avslutade med en liten cookie cutter uppepå. Nej nu är ostbågarna jag mutat sonen med slut så därmed över och ut.

One Comment to “Insnöad pepparkaka”

  1. Oj, her var det mye fine detaljer.. Superflott LO.. 🙂

Kommentera

