Kort med hemmagjord embossingdie

av scrappyzzelochmat

Hej

Här kommer mitt första kort på denna blogg. På min egen blogg har jag inte visat några Los på länge. Hmm så det kan bli 😉

Förra vecka så visade jag hur jag gjorde en embossing die.

Denna vecka så får ni se ett kort som är embossat med den dien. För att framhäva blommorna lite extra så har jag färgat in pappret lite med ink blending tool och distress ink i lite olika röd-lila färger.

Det blir ocså väldigt fint att embossa med papper som har annan färg i kärnan och att man sedan slippar försiktigt på pappret.

Mitten på blomman är stansad med 918e Simplicity Power Punch ‘Flora & Fauna – Pansies. En stans som har utväxling och är väldigt lätt att stansa med. För att göra hålen till bandet, så har jag använt 781e, Ribblet 2 och 349e, Border systemet för att få ett jämn avstånd, mellan hålen. Efter jag stansat så gjorde jag en våg form med min lilla favorit, 251e Mini Rotary Perforator på både sidor om bandet. Runt kanterna så är det chalkat med guld för att ge en lagom brytning.

Ha en fortsatt bra söndag.

Kramar MarieG

2 kommentarer to “Kort med hemmagjord embossingdie”

  1. Så flott og se embossingen din i bruk.. Og så fantastisk søt den blomsten ble 🙂

  2. Men det blev ju kanonfint
    Kramis

Kommentera

