A new baby is born…

av klisterolim

Ja se…
Där fick storasysters dagiskompis en liten lillebror.
Och det sög till som bara den i mig efter en till liten en…
En liten fjunig, goluktande, underbar liten ny människa.
Men se nej.
Här är barnfabriken numera stängd.
Produktionen var satt till två helt underbara och unika barn, och se den kvoten var nu fylld.
Fast de är ju såååå söta 😉

Till saken.
Om en avlägset bekant, typ som man har träffat på ett par kalas, får ett till barn, då kan man väl ge ett kort.
Eller?
Jo det kan man.
Ett kort är aldrig fel 🙂

Basen är en riktigt oskyldig vit cardstock som jag kapat till i 20×15.
Vik i mitten och voila så har man en kortbas i 10×15.
Perfekt storlek då det färdiga kortet går ner i ett helt vanligt kuvert, även om man sätter fast massor med dekorationer på det.
Dessutom så kan man få ut upp till TRE kortbaser av en endaste cardstock.
Bara det är ju bra 🙂

Nåväl.
På den vita cardstocken så har jag punchat till ett lager med babyblått med min fantastiska Simplicity Pattern -Dotty Border Item: 778.
Punchen som går nästan löjligt lätt att puncha det mesta med 🙂
På det blå lagret så klistrade jag fast ett lager av den vita cardstocken och sedan ett lager med den blå igen och sist ett lager med vit… igen…
I det översta vita lagret så punchade jag ut blommor i hörnen med Accent Punch – Flowers Item: 955 .
För att få punchningarna precis där jag ville ha dem så använde jag mig av ”vingarna” som helt plötsligt bara med ett litet knäpp, förvandlar din accentpunch till en hörnpunch.
Är inte det smart så säg 🙂

Ordet BABY skar jag ut med min lilla rosa Slice och sedan monterade jag ordet på distanskuddar för att få lite djup på kortet.

Ja, mer än så här blev det inte just nu…
Till nästa vecka så har jag säker gjort om nåt.
Fast ta bort går inte…
Allt är fastlimmat med Tonic Studios Funky Glue.
Det limmet håller vad det lovar, för när man limmat så sitter det där det ska 🙂

Ja det var allt från Norrland -26grader i skrivande stund.

One Comment to “A new baby is born…”

Kommentera

