Little one

av Anita/AniLi

Ännu ett kort i rosa! Ett riktigt sockersött.

Denna söta stämpel har både en fram och baksida och det ville jag göra något kul med.

Jag började med att stansa ut två bårder i ett craft papper för att rama in motivet.
Stansen jag använt är Simplicity Geared Pattern Punch-”Dotty Border” 948e.

Fick då idén om att sätta hennes baksida på andra sidan så att man skulle kunna se rakt igenom bården. Men då skulle kortet inte få några sidor, så då fick jag tänka till igen!

Som vanligt så växer mina alster fram eftersom jag arbetar med det och efter lite klurande så gjorde jag det vita baskortet med vikningar.
Sedan skar jag ut en fyrkant ur mittendelen och limmade fast craft papperet med de utstansade bårderna och motivet på den smala kanten som blev kvar. Nu gick det att se rakt igenom!

Men vi börjar med att se hur kortet ser ut innan man öppnar det!

         

De rosa banden är nästan den enda dekorationen och genom att göra hål med Bandpunchen;
Ribbon Punch – ”1,0cm Ribbon” 859e, så kunde jag trä banden och knyta rosetter på detta viset!
Kanterna är stansade även här med; Simplicity Geared Pattern Punch-”Dotty Border” 948e.

Tada…här kommer ”the little one” ja stämpeln heter ”Lillan bak och fram” från Vilda Stamps.
Hon är målad med distresser.
Kanske lite otydligt, men kan du se igenom den stansade bården?

Lite tydligare här kanske?

Bården du ser till höger här, är gjord med Simplicity Geared Pattern Punch-”Daisy Strip” 940e.

Enkel baksida med ”Little one” bakifrån.

Sista bilden där du kan se hur banden är fästa.

Det var allt från mig idag, vi ses om en vecka!!

5 kommentarer to “Little one”

  1. A wonderful creation! So pretty and cute. It’s a gorgeous shape and I love the ribbon.
    Ruth 🙂

  2. Men sååå fint det blev!!!!

  3. WOOW vilket kanonsött kort

    Kramis

  4. Oj, oj, vilket kanonkort ….så fint !!

    Ha en härlig dag !

  5. Utrolig stilig kort. Og det stempelet er nå på min ønskeliste også… Og så flink du er med distressen. Jeg driver og skal lære meg det jeg og.. Så håper jeg at jeg en dag blir like flink.. 🙂

Kommentera

