In the name of Tonic studios

av hancyfancy

Den här gången blev det en LO i Tonic Studios färger grönt och orange, bara så ingen missar vart dom hamnat nu.

Försöker hela tiden hitta olika sätt att använda mina Tonic stansar på. Jag vrider och vänder och testar olika saker. Nu senast kom jag på att jag kunde stansa en remsa med papper på båda sidor med min edger punch.  Man tar alltså en remsa med papper som är 4,7 cm bred. Stansar med Paper punch – Edger 805e och Border punch system 349e på båda remsans sidor. Man får mäta och trixa lite så att man får båda dom punchade raderna i linje med varandra. Jag vet det låter som grekiska blandat med norska. Så här ser det i alla fall ut och ja, jag tränade ett antal gånger på billigare papper. Tränade, svor, gjorde fel, sa fler barnförbjudna ord och sen blev det till slut så här.

Sedan klippte jag loss remsan som bildats i mitten. Syna den för guds skull inte med förstornings glas nu för jag vet att den kanske inte är perfekt. Men sa jag att jag är mamma till en 20 månader gammal huligan. Behöver jag säga mer?  Jag jobbar under press här.

Det prickiga pappret är också stansat med Paper punch – Edger 805e och Border punch system 349e. Efter vändan med edgern så tog jag en vända till med Paper punch – accents ”Diamond” 827e.  Jag diggar att det ser ut lite som en spets kant.  Limmar det gör jag numera  med min lila skönhet Funky Stick 424e. Urläskigt är det i början när man använder den och det blir lila för att man ska se vart man limmat någonstans. Hur i hela friden ska det kunna bli genomskinligt tänkte jag? Fast det blev det ju. Hur som helst så kippar jag fortfarande efter andan som att jag precis spillt ut färg när jag limmar lite utanför, för att i nästa sekund inse att det inte gör något.

Ha de nu gott till nästan gång.

One Comment to “In the name of Tonic studios”

  1. For en hærlig LO, og mange morsomme kallenavn på den lille huligan.. 🙂 Og den borden gjorde seg veldig godt, så det var nok verd strevet 🙂

Kommentera

