Archive for februari 22nd, 2012

22/02/2012

Snabbaste eller långsammaste projektet någonsin

av hancyfancy

Idag är ingen vanlig dag för det är Hannas födelsedag. Läskigt…va tvungen att räkna efter hur gammal jag faktiskt blir. Senil vid 27 låter väl fullkomligt logiskt. Gör inget så länge jag inte glömmer bort att pyssla.  Ska idag visa er en LO som legat vääääldigt länge och väntat.  Bakgrunden och fotot har legat snällt och väntat. Okej kanske inte snällt, mer som ett hån. Fick inte till det helt enkelt. Ett av dom finaste korten på mina killar krävde liksom ett väl genomtänkt projekt. Dryg är ju liksom mitt mellannamn och i detta fallet blev det lååååååång väntan innan  jag blev klar. Men…..för det finns ett men. Jag bestämde mig för att nu *piiiip* skulle den bli klar. Ja å va tog det då….två timmar så vart den klar. Å två timmar i min scrapvärld det är ju som 1 minut. Så antingen så var det den snabbaste layouten jag gjort eller den långsammaste ever.  Så det får väl bli min present till mig själv, en layout som för en gångs skull gick snabbt att göra.

Det gulrandiga papperet är stansat med  Paper punch – Edger 805e och Border punch system 349e och sedan fastsatt  med Funky tape runner 422e. Fjärilen, knappen och fotot har jag klistrat fast med Funky glue pen 421e. Det gråa pappret är punchat med samma punch som det randiga men jag satte ett gult band på baksidan för att framhäva det utstansade mönstret . Det gråa och det turkosa pappret, plus tagen kom på plats med min lila lilla polare Funky stick 424e.

Över och ut, kalastjut