Skottår

av hancyfancy

Idag är det ju skottdagen om någon nu skulle ha missat det, stigit upp och tänkt, jajamän idag är det minsann mars. Men icke. Det är ju fortfarande februari och idag är allt tillåtet. Idag får kvinnor enligt sägnen fria till en man tillexempel. Men eftersom vi inte lever på 1700-talet så tänkte jag att vi kör på att man från och med nu får använda sina julstansar året om. Låter det logiskt? Ja i mitt huvud är det definitivt logiskt. Kanske ingen bra måttstock men så är det. Julsatansar får härmed användas året om. Punkt slut.

Har förbannat dom där julstansarna som bara står oanvända när julbilderna redan är scrappade och det är på tok för tidigt att börja med årets julkort. Lite trist att dom inte kommer till användning mer tycker jag. Så jag bestämde mig för att försöka använda dom ändå.  Detta är vad jag lyckats åstadkomma hittills.

Den lilla blomman är gjord med hjälp av 735e Multi-detail craft punsch ”Snowflake”  som egentligen sitter fast i pappret när man punchat så den får man liksom klippa lös.

Underst sitter det en snöflinga med en cirkel i. Ovanpå ytterliggare en snöflinga som jag vek upp kanterna på och satte fast en knapp på. Sen fäste jag ihop allt med min favvo polare för tillfället  422e Funky tape runner.  Inte så juligt tycker jag i alla fall.

Denna ”solros” är gjord med 805e Paper punch ”edger” 5 som jag använt i 349e Border Punch system.  Dessa två är välanvända när jag pysslar kan jag lova. Helt överförtjust.  Mönstret i pappret är gjort med border systemet och 851e Paper punch ”Christmas tree”.  Inte heller denna skriker jul i min mening. Så kör på nu och använd era julstansar året om. Ha de så gott och ha en trevlig skottdag….har hört att kalorierna man äter idag inte fastnar och att man får impuls shoppa hur mycket man vill faktiskt.

One Comment to “Skottår”

  1. Liker CAS stilen 🙂 Og det første kortet der var virkelig fint.. 🙂

Kommentera

