Tre scrapväskor ….

av scrappyzzelochmat

….. och mina verktyg står i en glass bytta.

JA, jag har faktisk tre verktygsväskor för scrap, men detta är det som funkar bäst för mig nu.

Nu har jag i alla fall dekorerat den i falsk-metall-teknik, så att den ska bli lite roligare att titta på.

När man håller på med falsk metall, så är det ett bra sätt att bli av med lite spill som ligger och skräpar. Man behöver inte tänka på att färgerna ska matcha eller om pappret är syrafritt.

Puncharna som jag har använt är:

951e, Tonic Studios Paper Punch 2 in 1 – Royal Fleur  -både spill och som bård.

880e, Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1

861e, Tonic Studios Paper Punch – Medium ‘Butterflies Patter –

942e, Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches Butterfly Strip

730e, Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Butterfly Flutter

samt hålen från 781e Ribbon Punch – Ribblet 2 – som blev till skruvskallar.

Jag har också dekorerat med punchinella och självhäftande glasfiberväv. (Köpt på biltema. Används normalt när man spacklar skarvar mellan gipsskivor innan man målar eller tapetserar)

Metalltapen är smutsad med akrylfärg samt Viva Decor Inka Gold i rosa och blått.

För att verktygen inte ska välta, så har förstärkt wellpapp med silvertape och satt fast med brads i glassbyttan. Wellpappen ger med sig lite så att man kan utnyttja utrymmet maximalt utan att verktygen välter.

På ena sidan så stansade jag ut mitt namn och satte fast under metalltapen. Bra vid långa maror – om jag skulle glömma bort vad jag heter 😉

Ha en bra dag

Kramar MarieG

One Comment to “Tre scrapväskor ….”

  1. Oh, jag gillar inka färgerna! måste nog handla lite… 😉

Kommentera

