Solskenet i mitt hjärta

av hancyfancy

Min son har världens bästa pappa och jag var tvungen att göra en layout om just detta. Min son hamnar på dom allra flesta av mina scrappade alster men min kära man lyckas liksom komma undan. Men nu…Mohahahah. Hade ett lite halvtaskigt kort på mina killar som egentligen inte såg mycket ut för världen. Men photoshop å du heliga photoshop. Fixade och trixade lite och grynade till den och mixtrade lite med kontrast och skärpa och så Hepp! Tror detta är min favorit layout just nu….i alla fall fram till nästa vecka eller någe sånt. 

De va ju inte direkt jätte lätt att fota med metall tags och fotopapper all over, dessutom är allt vitt, men men ni ser väl va de ska föreställa antar jag.

Jag experimenterade lite med lite överblivet fotopapper och stansade ut två remsor. Den första hamnade längst ner bakom den blommiga kanten och är gjord med min gamle favvo  944e Simplicity geared pattern punch ”Stars Border”.  Den andra remsan är gjord med det jag ALLTID använder. Börjar bli lite tjatig känner jag. Den är alltså gjord med 349e Border punch system och 805e Paper punch ”Edger”. Banner och kortet är limmat med 422e Funky tape runner och knappen och fjärilen med 419e Craft tacky glue. Resten sitter fast som berget med 424e Funky Stick. Ni vet det är lila limstiftet.  Bra grejer. Över och ut.

One Comment to “Solskenet i mitt hjärta”

  1. Rålekker LO, i duse flotte farger..

Kommentera

