Söta blommor

av scrappyzzelochmat

Hej

Idag kommer en tutorial på hur man enkelt kan göra embossade blommor. De ser lite mer arbetade ut än när de är helt platta.

 

 

Stansa ut blommor med den smalare av 880e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1 stansarna.

Ta fram en ren (använda ju kan färga av sig ) Inkssentials Ink Blending Foam att ha under när du embossar blommorna.

 

 

Dra en gång på varje kronblad med ett embossingverktyg. (Testa några gånger så att du får rätt tryck)

Montera sedan ihop blommorna med brads eller limma ihop dem två och två.

 

 

På bilden ovan så syns vilka verktyg som jag använt.

Bradsen är infärgade med Viva Decor Inka Gold.

 

 

Här syns blommorna på ett kort, som jag har visat tidigare på min egen blogg.

På kortet så här jag också använt 805e Tonic Studios Paper Punch – Edger (5) och 349e Tonic Studios Border System. Spillbiten blev så fin, så den använde jag också på kortet.

Spara spillbitarna för de är både fina och användbara 🙂

 

Ha en jättebra dag

Kram MarieG

Kommentera

