Pretty in pink

av hancyfancy

Rosa är oftast inte förstahandsvalet när det kommer till mitt scrappande, fast jag gärna använder mycket färger. Men ibland så väljer liksom rosa mej. Så är det bara. Fast jag smög in gult också för jag är ruggigt insnöad på att scrappa med gult just nu. Måste erkänna att jag nog väljer bort rosa för att jag är så enkelriktad att jag inte tycker det passar till en pojke. Men va fasen det gör det ju ibland. Så det är väl bara att tänka om och tänka rätt.

Denna layout började med att jag tillverkade en fejkad polaroid ram till fotot med min lilla nya skärmaskin 153e Super trimmer som jag använder i tid och otid. Spelar ingen roll om jag ska kapa en centimeter eller en hel sida för det blir så jädrans bra så jag använder den hela tiden. Kan verka omständigt men det bryr jag mig inte om. Det finns liksom alltid plats på skrivbordet för en riktigt bra skärmaskin. Så dä så. Remsan längst ner är spill (skräll att jag använder spillet) från när jag punchat med Mitt border system (349e Border punch system) om min 805e edger numero 5.  Hjärtana kommer fram 755e Mini paper punch  ”Traditional heart” och håll i er nu för här kommer nåt som är jädrans skoj att leka med  Funky pattern tape. Det rosa fjärilsmönstret kommer från en liten dispenser som ser ut och fungerar som en taperunner fast man får liksom en liten tjusig remsa med ett mönster istället. Denna heter 401 Funky pattern tape ”Butterflies & flowers”. Perfekt resultat varenda gång.

Som vanligt så fäster jag allt jag kan med 422e Funky tape runnern and aj löööv it. Sen fäste jag dom förbannade rosa bokstäverna med 419e Craft tacky glue. Men nu tänker ni, men är dom inte självhäftande. Jo, i en perfekt jädra värld är dom det. Självhäftande alltså. Men inte i min värld. Dom anlände till mitt hem lite halvt ihop torkade och jag brukar därmed sy fast dom krångliga bokstäverna och göra en grej av det. Fast nu bestämde jag mig för att  limma och låta dom liksom va lite halvlösa från pappret. Man får jobba med det man har.

Ha de nu gott

One Comment to “Pretty in pink”

  1. Superhärlig layout 🙂

Kommentera

