Hatt till ett födelsedagsbarn.

av scrappyzzelochmat

Hej

För någon vecka så fyllde en nära vän några (!) år och då tyckte jag att en hatt skulle vara passande.

Inpirationen är från Johnny Deep och Alice i underlandet. Är det inte likt så är det för att jag inte sett filmen på ett tag 😉

 

 

Bottenrunden är ritad efter en tallrik och innerhålet efter en assiett.

 

Skär man noga med en kniv så kan hålet i brettet användas till locket på hatten. Detta gjorde jag två gånger för att få en stabilare hatt. Den andra lilla cirkeln sitter 5 cm från nederkanten.

För att hålla ihop hatten så har jag använt mig av långa remsor som jag bigat. Här var 253e  Tonic Studios Mini Rotary Scorer mycket bra att ha. Remsorna var aldeles för långa för att gå in i skärmaskinen. Ena sidan av resorna slitsade jag för att de skulle gå att få runda.

Hatten är ihoplimmad med 419e  Tonic Studios Craft Tacky Glue 120m, som är starkt och torkar lagom snabbt.

När hatten var klar var det dags för dekoring med en tag i falsk metall, blommor, bling, band, 3D-liner och embossingpulver från Stampendous.

Ha en bra dag

MarieG

4 kommentarer to “Hatt till ett födelsedagsbarn.”

  1. WOOHOOW Vilken fantastiskt snygg hatt
    Kramis

  2. Så helt fantastiskt läcker!!!!

  3. For en utrolig flott gave og gi bort… Denne ble jo utrolig flott 🙂

  4. Det var bland det häftigaste jag sett. Kul ide

Kommentera

