layout INTE kort

av hancyfancy

Vi va ett gäng som missade DT-träffen nu i helgen. Blä för dä. Aningen bitter faktiskt. Men nästa gång. Då jädrar. Hann i alla fall scrappa lite ändå. Hade faktiskt behövt en hel helg med att bara scrappa för att komma ikapp med den gigantiska högen foton och papper som väntar på mig. Köper fortfarande fortare än vad jag hinner scrappa. Fast det är det väl ingen annan som gör? Nä trodde väl inte det.

Funderar på att flytta mitt scraprum, för det ska nämligen möbleras om här i det nyströmska hemmet. Känner dock att det tar emot att ens tänka på att flytta på alla prylar även om andra alternativ vore väldans praktiskt. Sen vet jag inte om mer plats heller vore så idealiskt för då har man ju plötsligt plats för mer grejer. Hur förvarar ni era prylar? och hur mycket plats behöver ni? Skulle vilja ta en tur och se andras pysselrum. Och nej, då menar jag inte alla dröm pysselrum man ser på pinterest utan jag menar verkliga svenska pysselrum. Boka en tour buss kanske. Hahaha.

Nu ska jag sluta tjata och visa veckans layout. För denna vecka är jag åter på banan och helt kortfri.

Det bidde rosetter för hela slanten…eller jag två. Stansade i kanten med 854e Paper punch ”Double scallop” tillsammans med 349e Border system. Kors i tacket jag har i alla fall använt en anna punch än edgern. Som vi har längtat eller hur? Sen har jag bigat (eller va fasen de nu heter) med 153e Super trimmers scoring blade (tror jag det heter). Kapade allt gjorde jag ju som vanligt med Super trimmern. Rosetterna är fästa med 419e Crafty tacky glue. Svinbra för det sitter verkligen och torkar snabbt. Alla ni som någon gång gjort rosetter vet att det nästan inte kan torka snabbt nog. Spetsbiten på sidan är fastlimmad med 421e Funky glue pen som är helt jädra fenomenal när det gäller att fästa just spets tycker jag. Nä okej jag kanske inte är en stor spets användare men tro mej. Bra är det. Sen så har det limstiftats fast en hel del på denna LO med 424e Funky stick. Väldigt mycket vita bakgrunder just nu. Men det är väl en fas hoppas jag. Vill ju inte snöa in på en och samma stil känner jag. Ve och fasa. Ha de nu skönt ute i vårsolen.

One Comment to “layout INTE kort”

  1. Utrolig flott LO. Morsomt med det fargekartet, og de lagde rosettene..
    Og mitt scrapperom er så lite at jeg kan ikke engang snu meg helt rundt i stolen, for da butter jeg bort i noe… Men jeg har nå iallefall et sted og scrappe, og da skal man vel være fornøyd 🙂

Kommentera

