Glasunderlägg

av Jezzanjoy

Måndag igen och det är min tur att inspirera! Denna vecka bjuder jag på handgjorda glasunderlägg! De är superenkla och göra och det bästa av allt är att du kan dekorera dem precis som du gillar, så att de matchar din inredning.

Du behöver:

  • hård kartong ( eller så är du lazy som jag och köper färdiga på Panduro, kostar 25 kr för 10 st)
  • decoupagelim
  • pensel
  • vackra papper eller servetter
  • lim
  • sax
  • skärmaskin
  • cellofanpåse och valfri dekoration ( om du vill ge bort dem som en gåva)

1. Först klippte jag ut vackra papper med favoritsaxen 102e ”Tim Holtz” nonstick MicroSerrated multicutter . Den är grym att klippa detaljer med så att det blir perfekt runt! Du kan även använda vackra servetter!

2. Jag stryker över ett tunt lager lim på den runda kartongen samt ett lager till ovanpå motivet. Torktid ca 2 timmar.

3. Här är det färdiga resultat! Jag sandpapprade kanterna så att de blev fina.

4. Då jag ska ge bort mina i present, lade jag alla i en cellofanpåse och gjorde en matchande etikett. Pappret skar jag ut med Super trimmer 153e. Allt limmades ihop med 424e Funky stick. Sedan är det bara att dekorera som du gillar!

5. Blomman är gjord med Tonic Studios Flower Multi Detail punch 929

Passar på att önska dig en riktigt härlig Valborg! Ska du gå bort på fest kanske detta kan vara en bra idé till gå-bort-present. Var rädd om dig så ses vi snart igen!

One Comment to “Glasunderlägg”

  1. Disse var rett og slett råkule… I loved them a lot.. 🙂
    Og bildet legges herved i min inspirasjonsmappe 🙂

Kommentera

