Ett kort..

av scrappyzzelochmat

Hej

Idag visar jag ett ”rent kort”- inte massa klet och kladd som jag ofta har på mina alster. Tycker att det är så kul, att man kan och får variera sig så.

Nu har jag bytt uppp mig till en Tonics skärmaskin. Tyckte att familjen behövde en (femte!) skärmaskin. Det blev en 153E Tonic Studios Super Trimmer. Den har sååå mycket bättre precision, så det var svårt att låta bli 😉

Blomman är gjord med embossingpasta som är färglagd med perfect pearls. Jag gjorde lite olika starka blandnigar så att blomman skulle få mer liv.

Papperblomman är gjord med  följande tre stansar och sammansatta med en liten brad:

894e Tonic Studios Petal Pairs Petite 3

880e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1

862e Tonic Studios Paper Punch – Medium ‘Flower Head’

Blomman är sedan formad och chalkad i kanterna. Braden är slipad med en nagelfil för att få en sliten look.

Den vågiga kanten är gjord med lilla min favorit, 251e  Tonic Studios Mini Rotary Perforator.

Ha en jättebra dag

Kram Marie

Kommentera

