En altrad tändsticksask

av scrappyzzelochmat

Hej

Här kommer en altrad tändsticksask till.

Såg att Mim bloggade en i fredags här också. Men man kan väl inte få för många? De brukar ju alltid ta slut eller försvinna.

 


I dag visar jag en altrad tändsticksask brunt, rött och vitt. Den är gjord på en träff som jag nyligen var på. Den enkla (hrmm) uppgiften var att altra en tändskicksask och ha med något stansat.

Den stora fjärilen är gjord av två hjärtan från 727e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Heart. Toppen på hjärtanen klippte jag av, för att få lite längre kropp. Sedan kladdade jag på lite embossingpasta och hällde på glitter innan pastan torkat. När embossingpastan var torr, så mistade jag  med röd mist.

Jag har gjort på samma sätt med blommorna, 732e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Pansy Flutter och 757e Tonic Studios Paper Punch – Mini ‘Flower Head’.

Texten är där för att jag tycker att den passar till fjärilarna.

732e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Pansy Flutter är egentligen en pop-up-blomma, men om man pillar loss den från pappret så blir den som en vanlig utstansad blomma. Den blir då mer lättanvänd enligt mig, och jag tycker att den är alldeles för fin för att bara användas som pop-up-blomma.

Långt ner på asken så har använt den nya fina kantstansen, 963e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches – Victorian Border.

 

Stansar som jag använt på asken:

732e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Pansy Flutter

757e Tonic Studios Paper Punch – Mini ‘Flower Head’.

727e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Heart

 

Ha en jättebra dag.

Kram Marie

 

One Comment to “En altrad tändsticksask”

  1. This is beautiful, especially the way you’ve made the lovely butterfly, Ruth 🙂

Kommentera

