Telefonkiosken -en ovanlig syn

av scrappyzzelochmat

Hej

 

Här kommer en Lo som jag gjorde på en träff för ett tag sedan. Uppgiften var att göra något vintage.

Vet inte om jag lyckades helt. Men kul hade jag 🙂

 

 

Det är lite maskat och mycket mistat. Det mesta har fåt lite mist på sig. Både före och efter montering.

Förhöjningarna är gjorda med embossingpasta.

 

 

Till klockorna så har jag använt en Timholts- mask och mistat, sedan har jag lossat masken och vänt den med sprayfärgen nedåt på högersidan för att göra klockorna där.

Blommorna är gjorda med stansarna:

732e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Pansy Flutter,

880e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1

Den minsta blomman är en ”turbo”-stans, dvs den har utväxling och är jättelätt att stansa med. Det blir massa blommor jättesnabbt :-)I like!

Hittar in namnet på den i min lista av Tonics produkter, men återkommer när jag vet.

 

 

För att färglägga blommorna så mistade jag med svart och några bruna färger på med underlägg. Sedan doppade jag blommorna lite slumpvis i de olika färgerna. Resultatet blev lite olika om blomman hann torka mellan de olika färgbaden.

 

På parkeringen så hittade jag en rostig metallbit som jag tänkte att den kanke går att använda ”någon gång”. I detta fallet så blev ”någon gång” inom ett par timmar. För att den inte ska ”rosta” av sig så kletade jag in den med glossy accent.

 

Ha en bra dag kramar

MarieG

 

Kommentera

