Den nya scallopstansen.

av scrappyzzelochmat

Hej

Ingen som följer bloggen har väl missat att det kommit massa nya stansar med utväxling,  så kallade Simplicity Geared Pattern Punchar. De är lätta att använda och tar tjockare papper än de flesta andra stansar. Oftas kan jag stansa i luften utan att ha bordet som mothåll.

Jag hade turen att få scallopstansen. Jag tycker att det ser mer ut som kugghjul i alla fall tillsammans med andra. Men det vågar jag inte säga ifall,  det skulle begränsa något 😉

Stämpel är färglagd med distresspennor och dynor. Det var meningen att jag bara skulle använt pennorna, men helt plötsligt så tog jag lite färg från dynorna också. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig eller hur?

Kugghjulen är nerkladdade med embossingpasta och strösslade med svart glitter eller med sammetspulver. Sedan är de sprayade med svart, blå och turkos mist.

De oranga bårderna är gjorda med 961e Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punch – Scalloped Arc Border och jag har använt både mönsterdelen och spillbitarna på kortet.

De små ovala kugghjulen är gjorda med samma stans. Nästa vecka visar jag hur. För att få lite mer djup i kortet så sitter några av de små kugghjulen på 3d-kuddare.

Ha en jättebra dag.

Kramar Marie

2 Responses to “Den nya scallopstansen.”

  1. Snyggt kort och vilken bra stans

Trackbacks

Kommentera

