Tutorial på kugghjul/blommmor

av scrappyzzelochmat

Hej

Förra söndagen lovade jag att visa hur man gör kugghjul meds 961e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punch – Scalloped Arc. Flera av har nog redan klurat ut det, men har man lovat så har man. Tyvär så blir de inte helt runda, men jag tycker om dem ändå. Här är en länk till förra veckans inlägg

Ta en bit papper och stansa några gånger beroende på hur många kugghjul du vill ha. Se till att pappret sitter ihop i ändarna.

Ta en 153E  Tonic Studios Super Trimmer och skär så att du får en remsa som är 27 mm bredd (=2,7 cm om du gillar centimetrar bättre). Lägg pappret på rätt ställe och vik ner skalorna som håller fast pappret och skär. Har man en spillbit som jag har här så är det bara Tonics skärmaskin som funkar av mina 4 skärmaskiner.

Ta remsan och lägg den som på bilden i 961e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punch – Scalloped Arc. Det är viktigt att rikta in den noga, så att kugghjulen blir fina.

När man är färdig, så blir det så här.

Kramar Marie

 

2 Responses to “Tutorial på kugghjul/blommmor”

  1. så fräckt…en sådan kugghjuls stans vill Puck ha….CICCI lägg undan en till mig….

Trackbacks

Kommentera

