Kort till en seglare….

av mimbirgitta

Hej där!

När jag gör kort blir dom oftast 15×15 cm men nu har jag hittat ett nytt favoritmått  en kortstomme som är 6×12″ (kan bero på att jag har många kuvert liggande i den storleken).  Stansade båda kortsidorna med 802 Paper Punch – Edger (2) och för att göra det behöver du en 349 Border System som håller stansen, detta ser ju nästan ut som vågor. Sedan har jag bigat vid 10 och 21 cm med 153 Super Trimmer som jag naturligtvis även använt när jag skurit till alla pappersbitar.

 Bandet som håller ihop kortet har jag gjort av vit cardstock och sedan en utstansad bård med

 966 Simplicity Geared Pattern Punches – Doily Strip.

Ha en bra dag önskar Birgitta.

One Comment to “Kort till en seglare….”

  1. snyggt….ett underbart havskort :-))kul med bandet runtom
    Vildas Puck

Kommentera

