Skolavslutning 2012

av scrappyzzelochmat

 

Hej

För några veckor sedan var jag på en trevlig liten träff. När man kom så låg det en kraftig kartong i 12″ x 12″ som man skulle ha till en av utmaningarna.

Jätteroligt tyckte jag och satte genast igång.

Hoppades även på en lösning på mina alltid som böjda papper, men jag lyckades få denna att skeva också.

På utmaningen så kom jag både först och sist,  dvs jag var enda tävlande. Jag hade jätteskoj när jag skapade. Synd om de andra som gjorde något annat 😉

Jag började med att kladda in hela kartongen eller vad man ska kalla den med gesso. I gesson så fäste jag ”ostduk” och några bilder från ett blompapper.

Bokstäverna är gjorda med embossing pasta och maskade med plastmask. De bruna är infärgade med akrylfärg och blandade med embossingpasta.

Sedan var det dags för mist och mask. Efter det så använde jag ink blending tool och mask.

Efter lite stämpling med textstämpel  så var det dags att sätta dit dekoratiner och foton.

Bården under fotot är gjord med 961e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punch – Scalloped Arc Border liksom änden på texten.

Blommorna är gjorda med:

894e Tonic Studios Petal Pairs Petite 3

880e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1

956e Simplicity Geared Classics “Flower Head”

Lite halvpärlor också vara med.

 

Ha en jättebra dag

Kram Marie

Kommentera

