Scrappa platt

av scrappyzzelochmat

Hej

Jag har snöat in på att scrappa i i böcker. Här är en kok-bok. Meningen är att jag ska samla mina favoritreceptet här och samtidigt testa lite nya prylar och tekniker.

För att in boken ska bukta allt förmycket så scrappar jag platt även om det är frestande att klistra in massa blommor och annat. Vissa recept kommer jag dock att klistra in.

En stor fördel med Tonics-stansarna är att man kan scrappa i cardstock och då kan göra sina egna masker. Bakgrunden är till största delen mistad men det ljusgröna i nederkanten är akrylfärg.

På detta uppslaget här lagt blommorna från  884e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 5 på pappret och mistat på dem. Blommarna sparar jag. Det blir fina till något annat.

Till bården har jag stansat en bård med 951e  Tonic Studios Paper Punch 2 in 1 – Royal Fleur och 349e  Tonic Studios Border System haft till mask.

Som avslutning har jag använt spillpappret från blommorna som mall och ritat blommor med en gelpenna.

 

På detta uppslag så har jag förutom blommorna använt 730e  Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Butterfly Flutter  och ”skräpet” från 961e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punch – Scalloped Arc Border som masker.

Det vita och svarta är maskat med dabbers.

 

Så här ser stansarna ut och maskerna ut efter användning.

 

Ha en jättebra dag!!

Kram MarieG

 

 

Kommentera

