Glass glass i stora lass

av hancyfancy

Veckans LO handlar om denna underbara krämiga sörja vi alla kallar glass, eller ja, min son kallar det för ”gass”. Jag älskar glass. Skulle kunna missbruka. Så inför denna sommar införskaffades ett stycke glassmaskin. Nu jädrar skulle här göras glass minsann, både på längden och tvären. Jo minsann, glass i alla dess smaker. Så vad händer? Jo sol helsiket beslutar sig för att dra på semester och lusten att sitta i solen och äta glass infinner sig liksom inte. Får villigt erkänna att jag tycker att det är lite mycket jobb att fixa glass som sedan ska avnjutas med omogna jordgubbar ur landet eller i åskoväder. Jädra förbaskade sommar. Jag ger upp. Jag kan ta höst nu tack. För jag är trött på att vänta och glassmaskinen med för den delen. Kortet på dagens LO är inte ens taget nu i sommar utan tidigt i våras. Men gass är det lik förbannat.

 

Denna gång vill jag slå ett slag för den fantastiska Tim Holtz saxen. Har ni inte redan en i er ägo, spring då å köp en ögonaböj. Det är verkligen saxarnas sax. Maken råkade lägga vantarna på den häromdagen och han som i sitt innersta väsen föraktar allt vad scrapbooking heter var riktigt imponerad. Saxen heter egentligen Non-stick micro-serrated multi cutter 102e. Eller som jag säger ” Saxen”. Jag använde den  till att klippa bort innanmätet från tårtpappret. Lätt som en plätt. Den blåa kanten är gjord med Border systemet och Medium punchen Double scallop. Hjärtana som jag tydligen måste knö in överallt som någon form av tvångsbeteende, är gjorda med Medium punch Classic heart. Utöver mina hjärtan så ska det ju hemskt gärna vara rundade hörn någonstans på varje alster. Å dom rundar man med Duo corner punch Rounder. Kapat både papper och fingrar har jag gjort med min supertrimmer, eller ja i ärlighetens namn så har jag inte lyckats kapa några fingrar med den. Den är idiotsäker, till å med en klantskalle som jag har misslyckats med att utgjuta blod med denna maskin. Än.

Ha de nu så gött, som vi säger i värmland. Nu ska jag dra å fiska….med en tvååring. Hmmm.

Kommentera

