Färgkarta för makers

av scrappyzzelochmat

Hej

Nu har jag sådant fokus på att göra alster att blogga, att jag nästan glömde blogga 😉

Om man har lite (läs mycket) tid över eller vill ha lite koll på sina pennor, så kan man göra en färgsnurra över sina makerpennor.

Senast idag använde jag snurran. Först när jag skulle kolla vilka färger som blev bra ihop vid färgläggning och sedan när jag köpte några fler pennor.

Som bas har jag använd tunn kartong, som jag haft liggandes ett litet tag (cirka 20 år).

Får att få färgprover så har jag målat upp ett prov med alla pennor på Spectrum Noair-papper. Jag har använt samma papper för att pappret inte ska påverka färgen.

Hjärtat är stansat med 12091 Tonic Studios Paper Punch – Medium ‘Classic Heart’.

Hjärtat är sedan limmat på en kartongbit, där jag också skrev namnet på färgen.

Hålet är gjort med håltång och snurrorna håls ihop med en kulkedja.

Här syns hur pennorna förvaras och hur snurrorna sitter i handtaget på väskorna.

 

Ha en jättebra dag

Kram MarieG

Etiketter:

3 kommentarer to “Färgkarta för makers”

  1. En fantastisk ide, som jeg garantert kommer til og kopiere.. Nå skal glimmermisten min til pers 😉

  2. Vad är det för väska du har pennorna i?

    • Hej
      Väskan är för Spectrum Noir pennor och mina är köpta hos Cili in papers, Göteborg.

Kommentera

