Minialbum till någon du tycker om.

av Jezzanjoy

Måndag igen – hoppas att du njutit av en helg och vila. Mina söndagar är alltid vikta till scrapbooking, och det känns ganska lyxigt att ha en dag i veckan för att pyssla 🙂

Idag bjuder jag på ett litet minialbum som jag knåpade ihop till kärleken på vår 2-års dag i helgen. Dessa album är enkla att göra, och går att variera i det oändliga!

Så här gjorde jag mitt album:

1. Skär mönstrade papper i olika storlekar med Tonic Studios trimmer. Det blir ett roligare utseende på ditt album, om du har olika storlekar och former på pappren istället för att alla papper är exakt i samma storlek.

2. Dekorera med det du tycker passar, tex vackra spetsband, klänypor och andra dekorationer. Jag har skapat fina mönsterkanter med Tonic Studios olika stansar.

3. Välj fina foton och skriv passande texter

4. Använd en hålslagare och bind ihop albumet med snören.

Jag har använt följande material från Tonic Studios:

Allt papper skär jag med Tonic Studios supertrimmer

Blomman är gjord med  Petal Pairs

Kanterna har jag gjort med Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches Dotty Border samt Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches Doily Border

Fjärilen är gjord med Multi Detail Butterfly punch 726e

 

 

One Comment to “Minialbum till någon du tycker om.”

  1. Et fantastisk flott album. Fargerikt, og så mye mer spennende og se på. Man føler liksom at man kan bla og bla i det, om og om igjen, uten og bli lei 🙂

Kommentera

