Sylta, safta, koka och terrorisera

av klisterolim

Varför terrorisera?
Jo, för när jag väl kommer på nåt så tvingas mina nära och kära ta emot diverse gåvor.
Förra dillet jag hade var nog matbröd.
Då tvingades också mina nära till en nyttigare livsstil.
NU är det dags IGEN.

Jag känner mig så huslig och duktig så när jag lyckas med sånt som vanliga människor ser som en vardagssyssla.
Som nu…

Äppelmos
Plockat av två barnarbetare, 2 och 6år gamla, från eget träd.
Kokat och med handakraft tryckt genom ett litet rackarns durkslag…
Och det blev så PERFEKT!

Nu till offret…
Det är inte med onda avsikter som mottagaren får detta utsökta smakprov på hur ett äppelmos kan smaka. Märk att jag inte skriver SKA utan KAN.
För jag har ingen aning om hur det ska smaka.
Nåväl. Den glada mottagaren är…
tadadada
trumvirvel
SVÄRMOR!
Världens bästa kan jag tillägga 🙂

En etikett som jag bara skrev MOS 2012 på.
Ja, papperet talade ju som för sig själv och sedan så var ju sanningen den att det inte finns Å Ä Ö i det alfabete som jag stämplade med.
Kanske var det mer därför än för papperet…
Hörnen har jag friserat till med den eminenta biljettstansen från Tonic.
Love it….

Åsså resten av burken…
Remsan runt har jag stansat med min älskade Dotty Border.
Den är så fiiin att jag nu har sålt den andra stansen som ser ut nästan likadan fast bara är hälften så bra. Jag säger inte vilken det är….
Men den här stansar du nästan hur du vill med 😉

Liiite lite annat perspektiv på härligheten.

Nu ska jag sluta skryta över min tvivelaktiga bedrift, utan hoppas att ni har en härlig helg på er alla!

Kramar
Maggan

Kommentera

