Ingen jul utan apelsin med nejlikor i

av scrappyzzelochmat

Hej

Här kommer ett långt inlägg eller i alla fall ett inlägg med långa bilder.

Vissa julgrejer är viktiga för mig inför jul och andra hoppar jag över.

En apelsin med nejlikor är något som jag alltid brukar göra. I år blev den dock lite mer arbetat än vanligt.

CIMG2448__MarieG

God-jul-texten så är stämplad på vit cardstock som är stansad med Tonic studios Simplicity Daisy Square Die – Item 225e. Den kan rekommenderas 🙂

CIMG2450__MarieG

Julstjärnorna är gjorda med de breda av Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1. De behövs en grön och två röda till varje blomma. Det behövs också 1 eller 2 av Tonic Studios Petal Pairs Petite 3.

Det gula i mitten av blomman är spillbitar från dien. Det kallas även för ”bonusar” har jag fått lära mig. De målades gula och sedan fick de lite gul-orange stickles på sig.

CIMG2452_MarieG

Pärlorna är från barnens rum. Får väl lämna tillbask dem efter jul antar jag 😉

Ha en bra dag

Kram Marie

Etiketter: ,

Kommentera

