Archive for april 8th, 2012

08/04/2012

En flask-tag

av scrappyzzelochmat

Hej

Hoppas att alla kommit säkert tillbaks från blåkulla och haft en bra påskafton!

Här kommer en flasktag. Tänkte att det kan vara bra att ha en färdig, tills nästa gång vi blir bortbjudna.

Basen är en vanlig vit cardstock. Jag har mistat med vatten och olika mister på ett bakplåtspapper ( sådant som i plast som man kan återanvända) Sedan har jag lagt tagen på färgen några gånger och låtit torka i mellan.

Under tiden så gjorde jag hjärtblomman med kronblad från 856e Tonic Studios Paper Punch - Medium 'Classic Heart' Tonic Studios Paper Punch – Medium ‘Classic Heart’ .

Varje blomblad är format med en kulformad kork på en penna. Det finns verktyg för att forma blommor,  men det hade jag inte när jag gjorde tagen. Hjärtat läggs på lite kraftig skumplast och formas med cirkelrörelser till en lagom böjning.

I kanten på varje hjärta så har jag ”chalkat” med en embossingdyna och sedan doppat hjärtat i guldfärgat embossingpulver.

Sedan har jag limmat fast fem hjärtan på en rund pappbit med 419e Tonic Studios Craft Tacky Glue 120ml Tonic Studios Craft Tacky Glue.

Spillbitarna  från hjärtblomman tejpade jag ihop i två rader för att göra en mask till de blå hjärtanen på tagen.

För att inte spraya bredvid så tejpade jag fast ett skyddspapper längs ner på masken.

Med  stans, 826e Tonic Studios Paper Punch - Accents 'Flowers' Tonic Studios Paper Punch – Accents ‘Flowers’ så stansade jag både ut blommor och gjorde en till mask.

Till de mörkblå blommorna så har jag använt ink blending tol och en mörkblå distressdyna.

Texten är också embossad.

Några av småblommorna embossade jag och satte före och efter texten, samt i mitten på hjärtblomman. ( ja, det var pillrigt, pincett var nödvändigt) Sedan limmade jag dit några helt vita blommor på tagen .

”Bladen” är från en 728e Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Flower Tonic Studios Multi-Detail Craft Punch Flower som jag klippt isär.

Ha en bra dag

Kramar MarieG