Archive for april 15th, 2012

15/04/2012

Ett beställningskort

av scrappyzzelochmat

Hej

Idag kommer ett ovanligt kort, för att vara mig. För mig är det ovanligt, att jag använder grejer som jag nyss köpt som tex provdocks- dien för Tim holts och att jag inte kladddat med någon färg. Bara pyttelit chalks på kanten. Undrar också varför jag inte börjar använda nya saker direkt när jag kommer hem?

Det är inte heller så vanligt att jag får (in-) direkta beställningar av födelsedagsbarnet, som jag fick här.

Först berömde hon mig för att jag pysslar fint (trevligt barn ;-)) och sedan berättade hon, att nästa helg skulle hon fylla 7 år och att hon samlade på kort. Min dotter berättade att hon älskar rosa , så då fick det bli ett rosa kort.

För att wellpappen ska hålla sig under stansning så brukar jag lägga ”vågorna” mot skumgummmit om jag  tjockstansar. Volangen är gjord med 805e  Tonic Studios Paper Punch – Edger (5). För att den ska bli lite mer samarbetsvillig så drog jag dn först genom en pappersveckare innan jag gjorde egna veck och limmade fast den med 419e  Tonic Studios Craft Tacky Glue. Små plastklämmor höll fast papprena tills limmet torkade. Ja,  det torkar snabbt, men varför hålla när man kan göra annat?

 

Blommorna på klänningen är gjorda med 880e Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1 Tonic Studios Petal Pairs Box Set 1 och 757e Tonic Studios Paper Punch - Mini 'Flower Head' Tonic Studios Paper Punch – Mini ‘Flower Head’.

Bården i bakgrunden är gjord med 942e  Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches Butterfly Strip.

För att  öka glam-faktorn så fick det bli lite blingstenar och glansig punchinella.

Ha en bra forsatt dag

Kramar MarieG